knižní veletrh po třetí

15.05.2017 17:59

 

Po velkých knižních svátcích vánočních - rozuměj Svět knihy v květnu - se vynoří články z veletrhu jako houby po dešti. Říkám si, že já o něm psát nechci, beztak, kdo tam byl, zažil si to (a napsal si o tom svoje), kdo tam nebyl, tak mu to je BUĎ jedno (proto tam taky asi nebyl, že jo), NEBO to číst nebude (protože tam právě chtěl být a nebyl). Pak si ale říkám, jestli ona to tak trochu není náhodou povinnost, poreferovat o knižní mánii osobně, přeci jen, jsem autor, čtenář, příležitostný bloger... tak asi teda jo. Ale krátce.

 

Letos jsem se ze řetězu neutrhla. 

 

Zklamán byl jeden přítel, nula peněženek. Odnesla jsem si JEN šest titulů (a jeden z toho ještě ke všemu plánuju věnovat jako dárek). Zase je ale pravda, že jednu knihu jsem nesehnala - a teď vážně, stalo se vám, že jste slyšeli: "Lituju, ale tenhle titul už nemáme," na veletrhu? Já myslela, že to ani není možný! - a jednu zase vzala mimo seznam - jo, měla jsem ho.

 

 

Kromě toho, že jsem umdlívala z lidí (mraky, houfy, davy) a z vedra, jsem nepobíhala bez systému od stánku ke stánku, jak tomu bylo rok i dva zpátky. Poslušně jsem obešla vše, viděla možná tak půlku knih (protože ty davy, přes který to zkrátka nešlo) a reálně se dostala k vyhovující prohlídce zboží pouze tak ze třetiny. Mám JENOM jednu záložku (díky, Yoli, za  tu s Tíhou vesmíru) a milion papírků, brožur a časopisů, celkový čas tak od oka dvě hodinky, cca 4.000 kroků (apka "pedometr"), slabí bolehlav a těch "jenom" ŠEST knih. 

 

Buď stárnu, nebo jsem zkrátka neměla svůj den.

 

Příště si asi zvolím den, co nebude sobotou kolem a krátce po poledni (já fakt věřím, že to je tam těch lidí vždycky ze všech čtyř dnů nejvíc).

 

 

A co že to mám?

  • Divoká píseň - V. Schwab (CooBoo)
  • Neobyčejní - V. Schwab (Argo)
  • Mrazivý oheň - A. Hocking (CooBoo)
  • Bez srdce - M. Meyer (Egmont)
  • Tajný život stromů - P. Wohlleben (Kazda)
  • Hygge - prostě štaný způsob života - M. Wiking (Jota)

 

Titul, co byl vyprodán (a co byl na mým seznamu číslo jedna) byl Temnější tvář magie - V. Schwab (Argo) - (nějak se mi zdá, že Victorie u  nás válí, i když já od ní zatím nečetla ani čárku). A tím, co na seznamu pro změnu nebylo, byla nová série od Amandy. Dárek bude Hygge (možná). A z čeho mám fakt radost, to je Život stromů, na tu koukám tak dlouho a fakt jsem se bála, že ji na veletrhu nepotkám - a ono hele, byla tam!

 

Samo sebou jsem koukala i po tom, co si mám v plánu teprve přečíst - další knihy od S. J. Maas, něco od H. Black, a dalších milion položek z mýho To Read listu, ale tak, víte co. Nechám si to, až dočtu tu nakoupenou zásobu, co mám doma (nějak poslední dobou nečtu, i když potřeba knihy sbírat a vlastnit neustoupila ani o píď).