V. Zachariáš

18.12.2014 21:31

 

V. Zachariáš

 

Blížilo se jaro. Táta byl nevrlej jako vždycky, když slejzá sníh a odhrnuje bláto. Vadí mu, když si umaže chlupy a potom to rozťape po domě a máma to trpělivě uklízí. Máma byla jediná, kdo nevyužíval kletby. Když nemusela, tak stála na dvou a uhlazovala si bílou sukni. Když se ale musela krčit na čtyřech, šel z ní strach.

    Koukal jsem se na svět přes jinak tvarovaný duhovky, ale to, co jsem viděl, bylo pořád stejně žalostný jako těma pravejma očima. Dneska je mi devatenáct. Všechny průsery, který moji bratříčkové udělají, odnesu já. Já, Zachariáš, nejstarší syn uznávanýho Marwana Hallemna, musí držet svoje malý pejskatý brášky na vodítku. Ale nestěžuju si. Ani jeden z nich se nikdy ke svým problémům a průšvihům nepostavil prdelí, ale čelem; ať už jim bylo dvanáct, osm nebo třeba pět. Před pár měsíci se dostali Achim a Teodor do pouliční potyčky. Nic se jim nestalo – haha, jak by taky mohlo – ale bylo to dost nepříjemný. Obzvlášť se jim to stalo nepříjemný po tom, co jsem jim na to přišel. Do průšvihů se vždycky dostává Jonáš, ale poslední dobou ho Barnabáš hrdě dohání. A co, jsou to ještě štěňata, teda, pardon, kluci. Ale Sebastian je jinej. Je druhorozenej, má vlastní hlavu plnou filozofickejch myšlenek a kouká, jak by svět udělal hezčí. Naivka.

    Jenže teď je jaro, Marga zase vytáhne sukně a Baš bude slintat, ať z něj bude zrovna cokoli. Táta je čím dál víc zaměstnanej prací, o který moc nemluví a máma s Marg maj plný ruce práce s náma sedmi – po většinu času ale pouze šesti – nakrmit a obstarat. Ženský... Co my bychom bez nich dělali? Hrabali si zbytky a váleli se jako čuňata ve vlastních sračkách.

 

Něco bylo špatně. Teda, ne. Nebylo. Něco bude špatně. Mám psí čich a hafani necejtěj jen flákotu nebo granule. Cítěj mnohem víc. Spektrum, který neobsahuje jen faktický pachy, ale abstraktní vlny.

    Včera se Achim prokec. Vyklopil mi, že je tu někdo, kdo tvrdí, že ví co nám vzít. Marga není pes jako my. Marga není lovec. Marga je obyčejná holka, co si prošla svým soukromým peklem. Marga o nás ví všechno. Je naše nejslabší místo. A právě Margu by nám mohli chtít vzít.

    A použít ji proti nám.