SRDCETEP - recenze / komentáře / reakce

30.03.2016 14:41

 


* obrázky jsou staženy z google vyhledávače, nejsem jejich autorem

 

  • Druhé místo v soutěži získala další fantasy povídka s názvem Srdcetep, která čtenáře zavede do světa, v němž vědci zjistili, že má každý člověk vymezený počet srdečních úderů, a když je vyčerpá, zemře. Toto zjištění se pro lidstvo poté stalo posedlostí a každý začal šetřit své srdce i používáním různých utlumujících prostředků, aby svůj život prodloužil. Typickou obyvatelkou tohoto světa je Stephanie, ne však Zachariáš Dax. Zach nenosí tepoměr, chodí po skalách, pije colu a čeká na člověka se stejným smýšlením. A najde Stephanie…

    Srdcetep ukáže čtenáři velký kus světa skvěle vymyšleného do všech detailů, který mu nepřipadá ani trochu nesmyslný – zakládá se totiž na reálném strachu z kardiovasku­lárních chorob. Navíc nabízí kontrast mezi konvenčním a rebelským stylem života, který se s trochou štěstí může stát jedním.     - Veronika Stránská / fantasya.cz

     
  • Geniální, dokonalé, perfektní, krásné, promyšlené, dystopické, romantické, akční, bezchybné, divergentní. Může mi někdo proboha vysvětlit, PROČ za všechno na světě tahle povídka nevyhrála? Hodnocení: ∞/5      - Marky / Books are my life
     
  • Zajímavý děj. Je to moc pěkné, romantické a taky by šlo dodělat pokračování. Moc dobře se to četlo.     - Knížařka / Databazeknih
     
  • Hned jak padla zmínka o určitém počtu úderů srdce za život, bylo mi jasné, že tenhle příběh bude něco pro mě. Byl tak krásně napsaný. Popis pocitů z výšky (kterou já naprosto miluju takže jsem se s názorem Zacha dost ztotožnila) byl tak krásný. No a celé to bylo krásné... Je to jedna z povídek, které mám asi nejraději. Byla prostě úžasná ♥.      
    - Laputika_3 / Databazeknih

     
  • Povídka byla pěkná, romantická a akční. Líbily se mi popisy volnosti, kterou Zach prožíval, když lezl na budovy. (Trochu připomnělo Divergenci.) Hodnocení: 4/5      - asanita / Databazeknih
     
  • Geniální nápad, úžasné zpracování, skvělá myšlenka a pointa. Za mě rozhodně nejlepší povídka z celé knihy, s krásně civilním závěrem. (5*)     - Radek / Doors to new worlds
     
  • Ve čtvrtém příběhu umí lékaři vypočítat délku života jednotlivých lidí, přesněji řečeno – kolik úderů srdce jim zbývá do smrti. A tak se lidé snaží žít, co nejklidněji to jde – neprožívají žádné emoce, nedělají prudké nebo rychlé pohyby, většinu času jen relaxují. Takový život ale není nic pro Zacha, a tak se chová, jako by mu na ničem nezáleželo.

    Oblíbený citát: „Vy nežijete, Steph, ale jen přežíváte. To podle mě není správný. Mně je jedno, kolik času mám do konce, protože já si chci každý den užít tak, jako by byl poslední. A když lezu, když mi srdce buší tolik, až mám pocit, že mi zlomí žebra, když balancuju ve vzduchu, když uklouznu a zase se chytím, cítím se naživu nejvíc.“ (s. 90, Srdcetep)     
    - Lucie / Za listem list