o Srdcetepu

13.09.2015 16:10

 

Příběh Srdcetep, jehož jsem autorem, je součástí sbírky povídek DivergentCzech.

 

Tvorbou a zrodem Srcetepu jsem Vás provázela ještě v době, kdy jsem z něj nemohla zveřejnit ani slovo, takže jsem na to šla formou nápověd :) Pokračovala jsem v reportech i při vyhlášení soutěže a všech dalších oznámeních, která jej provázela.
Vše naleznete v novinkách zde: 
https://dominika-vankova8.webnode.cz/news/s-p-zatim-tajna-povidka/

Teď už Vám ale prozradit mohu alespoň něco ;)

 

Mikro ukázka (první dvě věty):

Zach stál na střeše opuštěné budovy a pod ním se rozprostíralo celé město. Kolem pasu měl sedací úvazek, dlaně umazané od magnézia, byl zadýchaný a srdce mu divoce bušilo, ale ten výhled stál za to.

 

Několik málo zajímavostí:

  • Hlavní myšlenka, jež je středobodem povídky, mě napadala už dříve, ale poprvé jsem o ní začala přemýšlet coby námět v noci, když jsem nemohla usnout a přemohl mě menší záchvat hypochondrie :)
  • Při psaní jsem se zapomněla krotit a pár dní před deadlinem jsem musela začít s brekem vyškrtávat. Povídka byla zkrácena o 3954 znaků (= 506 slov).
  • Email s oznámením o umístění mezi 3 nejlepší s pozvánkou na vyhlášení dorazil v pátek 13.
  • Při vyhlašování redaktoři prozradili, že povídky Srdcetep a Máš to v krvi (od Heleny Drdlové) byly tak vyrovnané, že po redakci koloval papír s bodovým systémem a s klady a zápory :D Při udílení ceny mi potom řekli, že jsem sice druhá, ale to jen proto, že někdo to být musí, ale pro redaktory jsme vítězky na prvním místě s Helenou obě :)
  • Po vyhlášení cen jsme si začaly (vítězky soutěže já, Helena a Ilka Pacovská) povídat o psaní, což bylo moc fajn a milé :) Všechny tři jsme si následující den navzájem poslaly naše povídky k přečtení, protože jsme byly moc zvědavé na to, abychom počkaly do vydání souboru.
  • Koníček hlavní postavy Zacha je i mou velkou láskou (ovšem ne až v takovém extrému:))
  • V případě, kdybych se neumístila, měla jsem v plánu povídku více rozvinout a rozepsat. Můj beta mě ponoukal, že by z toho mohla být celá kniha (pro info: můj beta mě ponouká neustále k něčemu:))
 
Ukázka: